COMPANIA
PRODUSE
AMBALAJ
GARANTIA
SUPORT TEHNIC
CONTACT
Suport tehnic
Pentru imprimantele HP
Imprimanta nu va recunoaste cartusul
Pentru cartusele negre:
Imprimanta nu tipareste
Linii la tiparire
Curge cerneala
Pentru cartusele color:
Culori sterse
Cartusul a fost acceptat, dar imprimanta nu listeaza
Pentru imprimantele Canon, Xerox si Lexmark
Listare cu linii
Dupa schimbarea cartusului, imprimanta nu listeaza
Care este driver-ul Canon corect pentru imprimanta dvs.
Pentru imprimantele HP
• Imprimanta nu va recunoaste cartusul:
» Cauze posibile:
In partea de jos a cartusului veti vedea placuta de contact electronic. Daca aceasta este murdara, este posibil ca imprimanta sa nu recunoasca cartusul.
Solutie: Curatati contactele cu o bucata umeda de material si incercati din nou. Verificati de asemenea si contactele corespunzatoare din interiorul imprimantei. Daca si acestea sunt murdare, scoateti imprimanta din priza si curatati-le cum ati facut si in cazul cartusului.


Pentru cartusele negre:
• Imprimanta nu tipareste
» Cauze posibile:
Daca imprimanta functioneaza insa nu tipareste nimic pe hartie, cartusul poate fi uscat.
Solutie: Scoateti cartusul din imprimanta si stergeti diuzele cu un servetel umed de hartie.
Atentie: In timpul acestei operatiuni poate curge cerneala din cartus. Pentru a evita deteriorarea mobilierului pe care lucrati, va recomandam sa puneti dedesubt o tava sau un vas. Dupa putin timp ar trebui sa vedeti pe servetel o urma neagra de cerneala. Lasati o jumatate de ora cartusul pe servetel, dupa care puteti sterge cu atentie capul cu un servetel curat. Reinstalati cartusul si tipariti.


• Linii la tiparire
» Cauze posibile:
1. Linii albe: Diuzele cartusului pot fi infundate.
Solutie: Vezi capitolul intitulat "Imprimanta nu tipareste"
2. Linii neregulate: Contactele cartusului pot fi murdare. Daca tava de alimentare a hartiei este murdara de praf sau alte particule, se poate tipari cu linii.
Solutie: Vezi capitolul intitulat "Imprimanta nu tipareste". Scoateti imprimanta din priza, verificati si curatati cum trebuie lacasul cartusului.

Din motive juridice, producatorii de cartuse compatibile nu sunt autorizati sa foloseasca codurile OEM in memoria cip-ului electronic. Din aceasta cauza, apare mesajul prin care sunteti informat ca nu folositi un cartus Epson. Veti fi intrebat daca doriti sa continuati cu cartusul pe care l-ati instalat.
Solutie: Dati click pe Yes si continuati. Acest mesaj nu va mai aparea, iar cartusul va functiona absolut normal.


• Curge cerneala
» Cauze posibile:
1. Aparitia unor picaturi pe cartus: Daca cip-ul e murdar, este posibil ca imprimanta sa nu-l recunoasca.
Solutie: Tipariti una sau cateva pagini cu negru complet. Acest fapt va crea presiunea negativa necesara care previne curgerea cartusului.
2. Cartusul curge abundent: In interiorul cartusului exista o punga care mentine presiunea negativa. Daca aceasta este defecta, cartusul curge. De asemenea, crapaturile in cartus pot crea probleme asemanatoare.
Solutie: In acest caz, cartusul e defect. Distribuitorul TIN va va inlocui imediat cartusul.


Pentru cartusele color:
• Culori sterse:
» Cauze posibile:
Este posibil sa fie uzat capul de printare. Daca insa, de exemplu, aveti de listat o suprafata care ar trebui sa fie verde, dar la listare apare albastru deschis, aceasta pote fi din cauza ca nu mai iese cerneala galbena.
Solutie: Pentru a verifica daca starea de functionare a cartusului este buna, scoateti cartusul din imprimanta si stergeti usor capul cartusului cu un servetel de hartie curat. Ar trebui sa vedeti pe servetel trei linii colorate, cyan (albastru deschis), magenta (rosu deschis) si galben. Daca nu vedeti una sau mai multe dintre aceste linii, repetati operatiunea folosind un servetel umed.
Pentru pasionati: Daca dupa operatiunea descrisa mai sus, tot nu reusiti sa listati, tineti cateva minute cartusul cu capul in jos intr-un vas cu aprox. 5 mm de apa fierbinte in care puteti adauga o picatura de lichid de curatare. Dupa aceasta stergeti diuzele cu un servetel de hartie si reinstalati cartusul in imprimanta. Dati un test de printare. Daca pe servetel apare verde in loc de galben, portocaliu in loc de magenta, sau albastru inchis in loc de cyan, sau alta nuanta incorecta, inseamna ca s-au amestecat culorile. Pentru a rezolva aceasta problema, tipariti cateva pagini cu culoarea incorecta. Daca nu se ajunge la rezultatul dorit, cartusul e defect. Distribuitorul TIN va va inlocui imediat cartusul.


• Cartusul a fost acceptat, dar imprimanta nu listeaza
» Cauze posibile:
Daca imprimanta a acceptat cartusul, dar nu listeaza, se poate ca placuta cu diuze sa se fi desprins de cartus. Aceasta este o placuta de metal situata in partea de jos a cartusului. In acest caz, cartusul nu poate fi reparat, si trebuie sa va adresati distribuitorului TIN, care va va inlocui imediat cartusul.


Pentru imprimantele Canon, Xerox si Lexmark
Acesti constructori de imprimante utilizeaza tehnologii similare si de aceea au o parte din probleme comune.
Sistemul lor permite o usoara inlocuire a cartusului si a capului de printare.

• Listare cu linii
» Cauze posibile:
Imprimantele Canon, Xerox si Lexmark utilizeaza capete de printare bubble jet, care nu sunt scumpe, insa se uzeaza rapid. Listarea cu linii este cauzata cel mai adesea de defectarea sau murdarirea capului de printare.
Solutie: Utilizand driver-ul imprimantei, porniti ciclul de curatare, daca problema nu se rezolva, scoateti carpul de printare asa cum este explicat in manualul imprimantei, si curatati-l cu un servetel umed. Daca nu se imbunatateste calitatea printarii, cea mai buna solutie este cumpararea unui nou cap de printare. Bineinteles ca puteti folosi cartusul impreuna cu noul cap de printare.


• Dupa schimbarea cartusului, imprimanta nu listeaza:
» Cauze posibile:
Aceste cartuse contin una sau mai multe bucati de burete sau pasla ce contin cerneala. Exista posibilitatea ca aceasta pasla sau burete sa se miste de la locul sau si sa nu se mai stabileasca contactul intre cerneala si capul de printare. De aceea cerneala nu poate curge.
Solutie: Aceasta pasla sau burete ar trebui sa fie asezata uniform si sa atinga deschiderea pe unde iese cerneala. Daca acesta nu este pozitionata uniform sau nu atinge deschiderea respectiva, poate fi readus in pozitia initiala utilizand o penseta. Dupa ce ati facut acest lucru, puneti cartusul in imprimanta.


• Care este driver-ul Canon corect pentru imprimanta dvs.?
Odata cu introducerea modelelor S400 si S450, Canon a schimbat cernelurile pt. aceste cartuse. TIN si-a adaptat de asemenea formula pt. cerneala. Din acest motiv, vechile modele de imprimante, care utilizau cartuse fara suffix-ul “e”, aveau nevoie de drivere diferite. Daca nu functioneaza schimband cartusul TIN, va recomandam sa utilizati noul driver. Daca amestecati cartusele, puteti utiliza orice driver, nou sau vechi. In ambele cazuri pot aparea variatii de culoare. Noul driver poate fi gasit la adresa www.canon.com.
Amurgului Nr.1 300278, Timisoara, Romania
T el:40 256 207 020, Fax:40 256 201 309, email:office@tinfactory.ro
TIN Factory . Toate drepturile rezervate.